رهــــــــــــــــــــــــــا

خواص بادمجان

سه شنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۲۵ ق.ظ

خواص بادمجان

خواص بادمجان , خواص بادمجان کبابی , خواص بادمجان در بارداری , خواص بادمجان برای دیابت 

بادمجان یا بادنجان که به نام کهپرک هم شناخته می شود یکی از میوه های پرمصرف از تیره بادنجانیان است که در گروه سبزیجات قرار می گیرد.در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص بادمجان سیاه و سفید کبابی و سرخ شده و خام خوردن در بارداری و طب سنتی برای دیابت در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

بادمجان و دستگاه گوارش

بادمجان، مانند بسیاری از سبزیجات دیگر، مقدار مناسبی فیبر غذایی دارد که یک عنصر ضروری در هر برنامه‌ی غذایی متعادلی است. فیبر برای سلامت دستگاه گوارش و همچنین برای حرکات منظم روده ضروری است. فیبر حرکات روده را افزایش می‌دهد تا مواد زائد راحت‌تر از طریق دستگاه گوارش عبور کنند، و در عین حال که حرکت لوله‌ی گوارش را تحریک می‌کند، انقباض عضلات شل مواد غذایی را از طریق بدن عبور می‌دهند. در نهایت، فیبر، ترشح شیره‌ی معده را که سبب تسهیل شدن جذب مواد مغذی و پردازش مواد غذایی می‌شود، ‌تحریک می‌کند.

خواص بادمجان برای پوست

توجه : پیش از مصرف هرگونه ماسک از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.پاک سازی پوست صورت بادمجان غنی از مواد معدنی، ویتامین ها و فیبر غذایی است که با پاک سازی و سم زدایی خون و روده ها به پاک سازی پوست صورت هم کمک می کند.مرطوب کننده طبیعی پوست بادمجان حاوی مقادیر قابل توجهی آب است که با آبرسانی به پوست بدن و صورت به عنوان مرطوب کننده ی طبیعی پوست عمل کرده و خشکی پوست را درمان کند. پوست بادمجان دارای مقادیر بالایی آنتی اکسیدان های آنتوسیانین است که به کاهش چین و چروک پوست کمک کرده و باعث جوان سازی پوست صورت می شود.

خواص بادمجان برای لاغری

از آن‌جا که بادمجان تقریبا هیچ چربی یا کلسترولی ندارد، غذای بسیار سالمی برای افرادی است که می‌کوشند وزن‌شان را از دست بدهند یا با مشکل چاقی مبارزه کنند. فیبر موجود در این گیاه خوراکی نیز بسیار سیرکننده است، و آزاد شدن گرلین را مهار می‌کند، هورمونی که به ذهن ما می‌گوید که ما دوباره گرسنه هستیم. زمانی که معده‌مان از فیبر پر می‌شود و اشتها کاهش می‌یابد، احتمال پرخوری به شدت کم می‌شود، در نتیجه تلاش برای لاغری نیز موفقیت‌آمیزتر می‌شود.

سلامت استخوان ها با بادمجان

یکی از خواص بادمجان برای سلامتی فواید آن برای سلامت استخوان است. بادمجان برای کسانی که در معرض خطر بروز تحلیل استخوان و پوکی استخوان هستند، بسیار مفید است. ترکیبات فنلی همان چیزی هستند که به بادمجان و میوه‌های مختلف رنگ منحصر به فردشان را می‌دهد. ترکیبات فنلی همچنین با کاهش علائم پوکی استخوان، محکم شدن استخوان‌ها و افزایش تراکم مواد معدنی استخوان ارتباط دارند. بادمجان همچنین مقادیر قابل‌توجهی آهن و کلسیم دارد که به سلامت استخوان و سلامت کلی بدن کمک می‌کند. در نهایت میزان پتاسیم موجود در بادمجان‌ها به جذب کلسیم کمک می‌کند و سبب می‌شود که بادمجان یک ماده‌ی خوراکی کامل و بسیار مفید برای جلوگیری از پوکی استخوان و سلامت استخوان‌ها باشد.

خواص بادمجان و یبوست

فیبر غذایی موجود در بادمجان با بهبود حرکات روده به جذب بهتر مواد غذایی کمک می کند و برای پیشگیری و درمان یبوست و همورئید یا بواسیر مفید می باشد.

خواص بادمجان برای کبد چرب

تحقیقات نشان داده که مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در بادمجان باعث سم زدایی و پاکسازی کبد شده و به درمان بیماری های کبد از جمله بیماری کبد چرب کمک می کند.

خواص بادمجان برای مو

توجه : پیش از مصرف از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.از آنجایی که بادمجان دارای محتوای آب و آنزیم های بالاست با آبرسانی به مو ها و افزایش گردن خون در پوست سر به تقویت و افزایش رشد مو کمک می کند. ماسک مو خانگی برای رشد مو یک بادمجان را با پوست بپزید و له کنید و آن را بر روی مو ها و پوست سر بمالید، بگذارید ۱۵ بماند و سپس با آب گرم و شامپو بشویید.

بادمجان و کم خونی

کمبود آهن می‌تواند برای سلامت کلی بسیار خطرناک باشد و به بیماری کم خونی منجر شود. کم‌خونی با سردرد و میگرن، خستگی، ضعف، افسردگی و عملکرد شناختی نامناسب مشخص می‌شود. بنابراین، با خوردن غذایی که آهن زیادی دارد می‌توانید با کم‌خونی مبارزه کنید، و بادمجان در آن بافت گوشتی خود مقدار قابل‌توجهی آهن دارد. بادمجان همچنین مقدار بسیار زیادی مس دارد، یکی دیگر از اجزای ضروری گلبول‌های قرمز، درست مانند آهن. بدون این دو ماده‌ی معدنی، تعداد گلبول‌های قرمز در بدن کاهش می‌یابد، زیرا آنها به طور مداوم استفاده می‌شوند. با گلبول‌های قرمز سالم‌تر که در رگ‌های شما جریان دارند، افزایش قابل‌توجهی در انرژی و قدرت بدن‌تان مشاهده خواهید کرد و احساس خستگی یا استرس‌تان از بین می‌رود.

  • آفرین حامدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی