رهــــــــــــــــــــــــــا

طرز تهیه حلوای هویج

پنجشنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۵۶ ق.ظ

طرز تهیه حلوای هویج

طرز تهیه حلوای هویج , طرز تهیه حلوای هویج تبریزی , طرز تهیه حلوای هویج ارومیه با گردو , طرز تهیه حلوای هویج با آرد گندم 

حلوا هویج یکی از دسرهای سنتی مردم آذربایجان غربی است البته در هر کدام از شهر های آن منطقه (اردبیل ،تبریز و ارومیه)به شیوه خودشان تهیه می شود.این حلوا بسیار پرخاصیت و مفید است و شما به راحتی می توانید حدود دو هفته آن را در یخچال نگه داری کنید بدون آنکه رنگ و طعم آن تغییر کند به علاوه اینکه بافت نرم آن هم نیز تغییری نخواهد کرد.در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره تزیین و طرز تهیه حلوای هویج مجلسی ارومیه و تبریزی و شیرازی با گردو و آرد گندم و شیر در دسته آشپزی برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

حلوای هویج ارومیه

در بیشتر مناطق ایران حلوای هویج را به شیوه خاص آن منطقه تهیه می کنند مثلا حلوا هویج با آرد برنج، حلوا هویج بدون آرد، حلوای هویج با شیره و … ولی حلوا هویج ارومیه بسیار معروف است که در مناسبت های مختلف مذهبی و غیر مذهبی آن را سرو می کنند. در ارومیه این حلوا را بدون آرد و با شیره انگور(دوشاب) و مغز گردو تهیه می کنند. آنچه در کشورهای عربی به عنوان حلوای هویج تهیه می شود از نظر مواد اولیه تفاوت چندانی با حلوای ما ندارد ولی اصولا حلوای هویج عربی مانند باقلوا به صورت برش خورده سرو می شود.

مواد لازم برای طرز تهیه حلوای هویج

هویج     ۵۰۰ گرم

آرد نان باگت   ۱ پیمانه

 شکر   ۱ و نیم   پیمانه

گلاب   ۲/۳ پیمانه

روغن مایع  ۲/۳ پیمانه

هل  ۱ ق م

شیر   ۲ پیمانه

طرز تهیه حلوای هویج

 برای درست کردن این حلوا ابتدا باید هویج را آماده کنیم . هویچ ها را پوست بگیرید و قطعه قطعه کنید و در داخل یک قابلمه کوچک بریزید و شیر را هم روی هویج بریزید تا حدی که سطح روی هویج ها را بگیرد.قابلمه را روی حرارت قرار میدهیم تا هویج با شیر حدود ۲۰ دقیقه بپزد.بعد از اینکه هویج ها نرم شد و کاملا با شیر پخت ، آن را پوره میکنیم .در مرحله بعد آرد الک شده را روی تابه با حرارت ملایم  تفت میدهیم تا کمی بوی خامی آرد گرفته شود و رنگش تغییر کند.پس از اینکه آرد تفت داده شد دوباره آن را الک میکنیم تا آرد ،داخل حلوا گوله نشود.دوباره آرد را با حرارت ملایم به آرامی تفت میدهیم و بعد روغن را اضافه میکنیم و مدام هم میزنیم .

طرز تهیه حلوای هویج با شیر , طرز تهیه حلوای هویج با ارد برنج , طرز تهیه حلوای هویج مجلسی , طرز تهیه حلوای هویج شیرازی

کره یا روغن حلوای هویج

اگر هم بخواهید از کره استفاده کنید باید مقدارش با میزان روغن مایع به همان اندازه باشد.برای حلوای هویج نباید خیلی حلوا را تفت دهید چون آرد هر چه بیشتر تفت بخورد رنگش تیره تر میشود و بهتر است رنگ حلوای هویج روشن باشد.بعد از اینکه حلوا با روغن کمی تفت خورد پوره هویج آماده شده را در ظرف دیگری  روی حرارت میگذاریم و شکر را به آن اضافه میکنیم  و هم میزنیم  تا شکر در هویج بر اثر حرارت ذوب شود.

  • آفرین حامدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی